Odigraj "Tarot DA/NE"

1013

PUTA

OD 14.01.2018.

Projekt land arta na Učki 2014. – 2015.

2016. je godina realizacije mojeg projekta land arta na Učki, točnije njegove prve faze koja je sama po sebi opsežna jer uključuje uređenje četiri i pol od prvotno zamišljenih devet staza. Park prirode Učka je na natječaju Zaklade Adris dobio financijsku potporu za ostvarenje ovog projekta, koji je odabran između 736 projekata pristiglih na natječaj, čime smo došli do potrebnih sredstava za izvedbu land art intervencija, dizajn i izradu ulaznih tabli i letaka s kartom staze i opisom, izradu klupa koje će se postaviti duž staze i drugih troškova. U ovom postu želim se tekstom i fotografijama osvrnuti na tijek razvoja ovog projekta posljednje dvije godine, od same ideje i inspiracije za ovakvo umjetničko stvaralaštvo, preko istraživanja na terenu da bismo pronašli odgovarajuće lokacije za land art i staze koje ističu prirodne ljepote, pa sve do završne verzije projekta.

2016. je godina realizacije mojeg projekta land arta na Učki, točnije njegove prve faze koja je sama po sebi opsežna jer uključuje uređenje četiri i pol od prvotno zamišljenih devet staza. Park prirode Učka je na natječaju Zaklade Adris dobio financijsku potporu za ostvarenje ovog projekta, koji je odabran između 736 projekata pristiglih na natječaj (više o tome u članku u Glasu Istre), čime smo došli do potrebnih sredstava za izvedbu land art intervencija, dizajn i izradu ulaznih tabli i letaka s kartom staze i opisom, izradu klupa koje će se postaviti duž staze i drugih troškova. U ovom postu želim se tekstom i fotografijama osvrnuti na tijek razvoja ovog projekta posljednje dvije godine, od same ideje i inspiracije za ovakvo umjetničko stvaralaštvo, preko istraživanja na terenu da bismo pronašli odgovarajuće lokacije za land art i staze koje ističu prirodne ljepote, pa sve do završne verzije projekta.

U proljeće 2014. sam diplomirao slikarstvo na ljubljanskom Arthouse – College of Visual Arts pa sam za nastavak studija kao temu magistarskog rada trebao osmisliti neki projekt. Kao planinara i ljubitelja prirode land art me privlačio već neko vrijeme jer je to spoj umjetnosti i prirode (više o land artu), tako da sam se odlučio za tu temu. Najviše su me inspirirali klasični land art radovi Andrewa Rogersa te posebno rock art (oslikane stijene, ali i drveće) Agustina Ibarrole  (primjere njegovih radova prikazujem u zasebnoj galeriji na kraju ovog posta).

Javio sam se u Park prirode Učka da ih zatražim dozvolu da na teritoriju Parka nasumično stvaram land art radove, no oni su me pozvali na sastanak i izrazili želju da zajednički to uobličimo u formu poučne staze, jer su im se jako svidjeli primjeri iz svijeta čije sam im fotografije pokazao. I tako je krajem srpnja 2014. godine sve službeno započelo…

U Parku prirode Učka su htjeli da staza bude lagana i primjerena za osobe koje nisu planinari, a ipak vole prirodu i šetnje. Tražili su da se nalazi u blizini Poklona gdje je info-centar, parking, restoran i općenito središte učkarskih događanja. I preferirali su da staza bude na Ćićariji jer je sama Učka već “obrađena” s dosta poučnih staza, dok je Ćićarija pomalo zapostavljena. (Za one koji ne znaju, Poklon se nalazi na cesti koja spaja Istru i Kvarner, na prijevoju između Učke i Ćićarije, na 922 mnm).

I tako sam krenuo u istraživanje divljih puteva, pastirskih i lovačkih stazica ne bih li pronašao prikladnu stazu. Prvi terenski obilazak nije bio zadovoljavajuć, no pri povratku na Poklon sam zapazio jednu stazu koja mi je zagolicala znatiželju pa sam je odlučio istražiti već za dva dana. I to mi je bilo pravo otkriće jer je staza vodila kroz divnu šumu do prekrasnih pašnjaka Sapaćice. Do kraja kolovoza otkrio sam i druge lijepe staze, upravo one koje će se realizirati ove godine. Kad sam ekipu iz Parka prirode Učka, zajedno s ravnateljem Egonom Vasilićem, sproveo po stazama, bili su oduševljeni lokacijama, ljepotom i pričom koju možemo ispričati budućim posjetiteljima.

Slijedila su moja daljnja istraživanja terena i otkrivao sam sve više lijepih mjesta i novih staza, tako da je do kraja godine ideja “jedne kružne staze” prerasla u “mrežu šetnica u formi parka” koja je obuhvaćala bjelogorične i crnogorične šume, pašnjake, klance, litice, brojne vidikovce, potoke, jedan osammetarski slap… Te 2014. sam izveo i jedan eksperiment oslikavanja stijene da utvrdim postojanost određenih boja na atmosferske utjecaje. Tu stijensku slikariju pod radnim nazivom “Oko” pogledajte dolje u zasebnoj galeriji.

2015. godina je protekla više-manje u čekanju jer smo aplicirali na razne natječaje u nastojanju da prikupimo sredstva za realizaciju. Ipak, i dalje sam odlazio na terene, istraživao još neke zanimljive kutke, napravili smo i GPS trag svih staza, razrađivao sam skice pojedinih land art konstrukata i razvijao priče koje će land art radovi ispričati posjetiteljima. Pojavili smo se i u medijima (HRT Magazin prenosi videoprilog iz emisije Dobro jutro Hrvatska, Glas Istre piše o našem projektu iz perspektive odabira projekata na natječaju Zaklade Adris, a spominju nas i slovenskePrimorske novice).

Sredinom godine smo zaključili da je najmudrije projekt podijeliti u više faza i krenuti s realizacijom prve faze – kružnom stazom preko pašnjaka Sapaćice i ispod stijena Stražice, upravo onim stazama koje sam otkrio u prvih mjesec dana istraživanja terena i koje su bile dio prve ideje o jednostavnoj kružnoj stazi. Kad sam na 37 stranica teksta razradio projekt prve faze, koji smo nazvali “Land art staza Stražica – Sapaćica”, on nam je donio “pobjedu” na natječaju Zaklade Adris.

Materijale za izradu land art točaka smo nabavili krajem 2015. i naručeno je šest drvenih klupa. Radim na ilustracijama u tehnici akvarela koje će biti podloga karte staze i njen slikoviti dio. Osmislio sam i naslikao znak land art staze, koji će ujedno biti i piktogram na karti koji će označavati poziciju land art točaka. Tijekom proljeća 2016. godine će se izraditi dvije table s opisom staze i njenom kartom. Table će stajati na ulazima na stazu (bit će dva ulaza – kod Poklona i kod Stražice, tj. kod odvojka ceste za vrh Učke). Od sedamnaest predviđenih land art radova do kraja svibnja će biti napravljeno njih devet ili deset. Očistit će se staze i postaviti putokazi i markacije. Nakon službenog otvaranja staze završavat ću preostale land art radove. Posljednji radovi će biti završeni početkom srpnja u akciji volontiranja u organizaciji Parkova Hrvatske (link).

Nadam se da će “Land art staza Stražica – Sapaćica” privući posjetitelje da uživaju u prirodnim ljepotama Ćićarije i u umjetničkim radovima na mjestima na kojima ih najmanje očekuju. Također se nadam da će uspješno završena prva faza projekta otvoriti vrata za nove donacije i financijske potpore kako bismo realizirali izvorno zamišljeni “Land art park”. U realizacji sudjelujem ja kao idejni začetnik ovog projekta, udruga Atelier Hayat i njeni članovi i prijatelji te Park prirode Učka.

Pogledajte neke fotografije s istraživanja terena 2014. – 2015. i ljepote ovih predjela NA OVOM LINKU.

Pregled najnovijih komentara Osobne stranice svih članova kluba

DUHOVNOST U OŽUJKU...

OŽUJAK...

ASTROLOGIJA, NUMEROLOGIJA I OSTALO

BRZI CHAT

• Član edin.kecanovicedin.kecanovic

"Tako mi smokve i masline, i Sinajske gore, i grada ovog sigurnog." Kur'an

24.03.2024. 19:53h
  • Član bglavacbglavac

Cvjetnica. Idemo posvetiti maslinovu grančicu. Lijep dan vam želim!

24.03.2024. 06:34h

Dobro jutro dragi magicusi. Lp

21.03.2024. 06:56h
  • Član bglavacbglavac

Danas je i Dan očeva. Sretno!

19.03.2024. 08:06h

Danas je blagdan sv. Josipa. Sretan imendan svima koji nose to ime. Lp

19.03.2024. 08:03h

Sretan vam dan žena , drage moje žene. Lp

08.03.2024. 06:52h
  • Član iridairida

a najavili su nam olujno vrijeme..., ali hvala ti, i tebi ugodan dan...:-)))

04.03.2024. 14:15h
Cijeli Chat

TAROT I OSTALE METODE

MAGIJA

MAGAZIN

Magicusov besplatni S O S tel. 'SLUŠAMO VAS' za osobe treće dobiMAGIFON - temeljit uvid u Vašu sudbinuPitajte Tarot, besplatni odgovori DA/NEPitaj I ChingAnđeliProricanje runamaSudbinske karte, ciganiceOstvarenje željaLenormand karteLjubavne poruke

OGLASI

Harša knjigeDamanhurSong of SilenceSpirit of TaraIndigo svijetPranic HealingSharkUdruga magicusUdruga leptirićiSmart studioHipnoza ZagrebSvijet jogeInfo izlogMagnezij tajne

Jeste li propustili aktivacijsku e-mail poruku?

Javite nam se na info@magicus.info

Velevrški stup Izgradnja labirinta na land art stazi